Saturday 2 December 2017

Przenoszenie średnia tutor2u


Publikacje inwestorskie Przewodnik dla początkujących do sprawozdań finansowych Podstawy Jeśli umiesz odczytać etykietę wartości odżywczej lub wynik w baseballu, możesz nauczyć się czytać podstawowe sprawozdania finansowe. Jeśli możesz zastosować się do przepisu lub złożyć wniosek o pożyczkę, możesz nauczyć się podstaw rachunkowości. Podstawy nie są trudne i nie są nauką o rakietach. Niniejsza broszura ma na celu pomóc ci w zrozumieniu podstawowych zasad czytania sprawozdań finansowych. Tak jak klasa CPR uczy, jak wykonywać podstawowe czynności resuscytacji płucnej serca, niniejsza broszura wyjaśni, jak odczytać podstawowe części sprawozdania finansowego. Nie nauczy Cię to być księgowym (tak jak kurs CPR nie sprawi, że będziesz lekarzem kardiologiem), ale powinno dać ci pewność, że będziesz w stanie spojrzeć na zestaw sprawozdań finansowych i nadać im sens. Zacznijmy od tego, co robią sprawozdania finansowe. Pokaż mi pieniądze Wszyscy pamiętamy Kuba Gooding Jr. s nieśmiertelna linia z filmu Jerry Maguire. Pokaż mi pieniądze Cóż, to jest to, co robią sprawozdania finansowe. Pokazują ci pieniądze. Pokazują, skąd pochodzą pieniądze firmy, dokąd się udały i gdzie są teraz. Istnieją cztery główne sprawozdania finansowe. Są to: (1) bilanse (2) rachunki zysków i strat (3) sprawozdania z przepływów pieniężnych i (4) sprawozdania z kapitału własnego. Bilanse pokazują, co firma posiada i co zawdzięcza w ustalonym momencie. Rachunki zysków pokazują, ile pieniędzy firma zarobiła i wydała przez jakiś czas. Rachunki przepływów pieniężnych pokazują wymianę pieniędzy między firmą a światem zewnętrznym również w pewnym okresie. Czwarte sprawozdanie finansowe, zwane zestawieniem kapitału własnego, pokazuje zmiany w interesie akcjonariuszy spółki w czasie. Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z trzech pierwszych sprawozdań finansowych. Bilanse Arkusz zawiera szczegółowe informacje na temat aktywów firmy. zobowiązania i kapitał własny. Aktywa to rzeczy, które firma posiada, które mają wartość. Zazwyczaj oznacza to, że mogą być sprzedane lub wykorzystane przez firmę do wytwarzania produktów lub świadczenia usług, które można sprzedać. Aktywa obejmują własność fizyczną, taką jak rośliny, ciężarówki, sprzęt i zapasy. Obejmuje także rzeczy, których nie można dotknąć, ale mimo to istnieją i mają wartość, takie jak znaki handlowe i patenty. A sama gotówka jest atutem. Podobnie są inwestycje, które firma robi. Zobowiązania to kwoty pieniędzy, które firma zawdzięcza innym. Może to obejmować wszelkiego rodzaju zobowiązania, takie jak pieniądze pożyczone z banku w celu wprowadzenia nowego produktu, czynsz za użytkowanie budynku, pieniądze należne dostawcom materiałów, płace, które firma zawdzięcza swoim pracownikom, koszty oczyszczania środowiska lub podatki należne rząd. Zobowiązania obejmują również zobowiązania do dostarczania towarów lub usług klientom w przyszłości. Kapitał własny jest czasem nazywany kapitałem lub wartością netto. To pieniądze, które zostaną, jeśli firma sprzedałaby wszystkie swoje aktywa i spłaciła wszystkie swoje zobowiązania. Te resztki pieniędzy należą do akcjonariuszy lub właścicieli firmy. Poniższa formuła podsumowuje to, co pokazuje bilans: ZOBOWIĄZANIA AKTYWÓW AKCJONARIUSZE KAPITAŁÓW Aktywa spółki muszą być równe lub równoważne, kwotować sumę swoich zobowiązań i kapitału własnego. Bilans spółki tworzy się podobnie jak podstawowe równanie rachunkowe przedstawione powyżej. Po lewej stronie bilansu spółki wymieniają swoje aktywa. Po prawej stronie wymieniają swoje zobowiązania i kapitał własny. Czasami bilanse pokazują aktywa u góry, a następnie zobowiązania, a na samym dole widać kapitał akcjonariuszy. Aktywa są na ogół wymienione w zależności od tego, jak szybko zostaną zamienione na gotówkę. Aktywa obrotowe to rzeczy, których firma spodziewa się przekonwertować na gotówkę w ciągu jednego roku. Dobrym przykładem są zasoby reklamowe. Większość firm spodziewa się sprzedać swój zapas za gotówkę w ciągu jednego roku. Aktywa na nieprzewidziane wydatki to rzeczy, których firma nie oczekuje na konwersję na gotówkę w ciągu jednego roku lub których sprzedaż zajęłaby ponad rok. Aktywa nieprzemysłowe obejmują środki trwałe. Środki trwałe to aktywa wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej, które nie są dostępne do sprzedaży, takie jak samochody ciężarowe, meble biurowe i inne nieruchomości. Zobowiązania są zazwyczaj wykazywane na podstawie terminów płatności. Zobowiązania są uważane za bieżące lub długoterminowe. Zobowiązania krótkoterminowe to zobowiązania, których firma spodziewa się spłacić w ciągu roku. Zobowiązania długoterminowe to zobowiązania należne z więcej niż jednym rokiem. Kapitał własny to kwota, którą właściciele zainwestowali w akcje spółki, plus lub minus zyski lub straty spółki od momentu powstania. Czasami firmy dystrybuują zarobki, zamiast je zatrzymywać. Te rozkłady są nazywane dywidendami. Bilans przedstawia migawkę aktywów, pasywów i kapitałów własnych spółki na koniec okresu sprawozdawczego. Nie pokazuje przepływów do i na rachunkach w danym okresie. Rachunki zysków i strat Rachunek zysków i strat jest raportem, który pokazuje, ile dochodu osiągnęła firma w określonym okresie czasu (zazwyczaj za rok lub część roku). Rachunek zysków i strat pokazuje również koszty i wydatki związane z uzyskaniem tego przychodu. Dosłowna podstawa wyciągu zwykle pokazuje zarobki lub straty netto firmy. To pokazuje, ile firma zarobiła lub straciła w danym okresie. Rachunki zysków i strat również przedstawiają zysk na akcję (lub EPS). Obliczenia te informują, ile pieniędzy uzyskaliby akcjonariusze, gdyby firma zdecydowała się na dystrybucję wszystkich zysków netto za dany okres. (Firmy prawie nigdy nie dystrybuują wszystkich swoich zarobków, zazwyczaj inwestują je w działalność.) Aby zrozumieć, w jaki sposób tworzone są zestawienia dochodów, pomyśl o nich jako o schodach. Zaczynasz od góry z całkowitą kwotą sprzedaży dokonanej w okresie rozliczeniowym. Potem schodzisz krok po kroku. Na każdym etapie dokonuje się odliczenia za pewne koszty lub inne koszty operacyjne związane z uzyskaniem przychodu. W dolnej części schodów, po odjęciu wszystkich wydatków, dowiesz się, ile firma faktycznie zarobiła lub straciła w okresie księgowym. Ludzie często nazywają to ostatecznym. Na górze rachunku zysków i strat znajduje się łączna kwota pieniędzy wniesionych ze sprzedaży produktów lub usług. Ta najwyższa pozycja jest często określana jako przychody lub sprzedaż brutto. Nazywa się to grubą, ponieważ wydatki nie zostały jeszcze od tego odjęte. Więc liczba jest całkowita lub nieoczyszczona. Kolejna linia to pieniądze, których firma nie oczekuje od niektórych transakcji. Może to być spowodowane na przykład zniżkami ze sprzedaży lub zwrotami towarów. Odejmując zwroty i ulgi od przychodów brutto, uzyskujesz dochody netto firmy. Nazywa się ją netto, ponieważ, jeśli można sobie wyobrazić sieć, dochody te pozostają w sieci po odliczeniu zwrotów i dodatków. Schodząc po schodach z linii przychodów netto, istnieje kilka linii reprezentujących różne rodzaje kosztów operacyjnych. Mimo że te linie można zgłaszać w różnych zamówieniach, kolejna linia po przychodach netto zwykle pokazuje koszty sprzedaży. Liczba ta podaje kwotę pieniędzy, jaką firma wydała na wyprodukowanie towarów lub usług sprzedanych w okresie księgowym. Kolejna linia odejmuje koszty sprzedaży od przychodów netto, aby uzyskać sumę cząstkową zwaną zyskiem brutto lub czasami marżą brutto. Jest on uważany za brutto, ponieważ pewne wydatki nie zostały jeszcze z niego potrącone. W następnej sekcji omówiono koszty operacyjne. Są to wydatki, które idą w kierunku wspierania działalności przedsiębiorstw w danym okresie, na przykład wynagrodzeń personelu administracyjnego i kosztów badań nowych produktów. Wydatki marketingowe są kolejnym przykładem. Koszty operacyjne różnią się od kosztów sprzedaży, które zostały odjęte powyżej, ponieważ koszty operacyjne nie mogą być bezpośrednio związane z produkcją sprzedawanych produktów lub usług. Amortyzację odejmuje się również od zysku brutto. Amortyzacja uwzględnia zużycie pewnych aktywów, takich jak maszyny, narzędzia i meble, które są wykorzystywane w długim okresie. Spółki rozkładają koszt tych aktywów w okresie, w którym są wykorzystywane. Ten proces rozłożenia tych kosztów nazywa się amortyzacją. Opłata za korzystanie z tych aktywów w danym okresie stanowi ułamek pierwotnego kosztu aktywów. Po odjęciu wszystkich kosztów operacyjnych od zysku brutto, uzyskujesz zysk operacyjny przed odliczeniem odsetek i podatku dochodowego. Nazywa się to często dochodami z operacji. Kolejne firmy muszą rozliczać przychody z odsetek i koszty z tytułu odsetek. Przychody z odsetek to pieniądze, które firmy zarabiają na utrzymywaniu gotówki na oprocentowanych kontach oszczędnościowych, funduszach rynku pieniężnego i tym podobnych. Z drugiej strony, koszty odsetek to pieniądz firmy płacone w interesie za pieniądze, które pożyczają. Niektóre zestawienia dochodów przedstawiają oddzielnie przychody z tytułu odsetek i koszty z tytułu odsetek. Niektóre zestawienia dochodów łączą te dwie liczby. Przychody i koszty z tytułu odsetek są następnie dodawane lub odejmowane od zysków operacyjnych w celu uzyskania zysku operacyjnego przed opodatkowaniem. Wreszcie, podatek dochodowy jest odliczany i dochodzisz do dolnej linii: zysk netto lub straty netto. (Zysk netto nazywany jest również dochodem netto lub zyskiem netto). Pokazuje, ile faktycznie zarobił lub stracił w okresie księgowym. Czy firma osiągnęła zysk lub straciła pieniądze Zysk na akcję lub EPS Większość zestawień dochodów zawiera obliczenie zysku na akcję lub EPS. Obliczenia te informują, ile pieniędzy mieliby otrzymać akcjonariusze za każdą akcję posiadanego przez nią kapitału, gdyby firma rozdzieliła cały swój dochód netto za dany okres. Aby obliczyć EPS, bierzesz całkowity dochód netto i dzielisz go przez liczbę zaległych akcji firmy. Rachunki przepływów pieniężnych Sprawozdania z przepływów pieniężnych zgłaszają wpływy i wypływy firm z gotówki. Jest to ważne, ponieważ firma musi dysponować wystarczającą ilością gotówki, aby pokryć wydatki i zakupić aktywa. Podczas gdy rachunek zysków i strat może powiedzieć, czy firma osiągnęła zysk, rachunek przepływów pieniężnych może powiedzieć, czy firma wygenerowała gotówkę. Rachunek przepływów pieniężnych pokazuje zmiany w czasie, a nie bezwzględne kwoty w danym momencie. Wykorzystuje i zmienia kolejność informacji z bilansu firmy i rachunku zysków i strat. Dolna linia rachunku przepływów pieniężnych pokazuje wzrost netto lub zmniejszenie środków pieniężnych za dany okres. Ogólnie rzecz biorąc, wyciągi z przepływów pieniężnych są podzielone na trzy główne części. Każda część dokonuje przeglądu przepływów pieniężnych z jednego z trzech rodzajów działalności: (1) działalność operacyjna (2) działalność inwestycyjna i (3) działalność finansowa. Działalność operacyjna Pierwsza część rachunku przepływów pieniężnych analizuje przepływy pieniężne spółek z przychodów lub strat netto. W przypadku większości spółek niniejsza sekcja sprawozdania z przepływów pieniężnych uzgadnia dochód netto (zgodnie z rachunkiem zysków i strat) z faktycznymi środkami pieniężnymi, które spółka otrzymała od swojej działalności operacyjnej lub z których była wykorzystywana. W tym celu dostosowuje dochód netto dla pozycji niepieniężnych (takich jak dodanie amortyzacji) i dostosowuje się do wszelkich środków pieniężnych, które zostały wykorzystane lub dostarczone przez inne aktywa operacyjne i pasywa. Działalność inwestycyjna Druga część rachunku przepływów pieniężnych pokazuje przepływy pieniężne z wszystkich działań inwestycyjnych, które zazwyczaj obejmują zakupy lub sprzedaż długoterminowych aktywów, takich jak rzeczowe aktywa trwałe, a także papiery wartościowe inwestycyjne. Jeśli firma kupuje maszynę, rachunek przepływów pieniężnych odzwierciedlałby tę działalność jako wypływ środków pieniężnych z działalności inwestycyjnej, ponieważ wykorzystywał gotówkę. Gdyby spółka zdecydowała się sprzedać część inwestycji z portfela inwestycyjnego, wpływy ze sprzedaży pojawiałyby się jako wpływy pieniężne z działalności inwestycyjnej, ponieważ zapewniały środki pieniężne. Działalność finansowa Trzecia część rachunku przepływów pieniężnych pokazuje przepływy pieniężne z wszystkich działań finansowych. Typowe źródła przepływów pieniężnych obejmują środki pieniężne pozyskane poprzez sprzedaż akcji i obligacji lub pożyczkę od banków. Podobnie, spłatę pożyczki bankowej pojawi się jako wykorzystanie przepływów pieniężnych. Przeczytaj przypisy Koń o nazwie Czytaj przypisy biegnie w Derby Kentucky w 2004 roku. Skończył na siódmym miejscu, ale gdyby wygrał, byłoby zwycięstwem dla zwolenników teorii finansowych na całym świecie. To bardzo ważne, aby przeczytać przypisy. Przypisy do sprawozdań finansowych są wypełnione informacjami. Oto niektóre z najważniejszych wydarzeń: Znaczące zasady i praktyki rachunkowości Spółki są zobowiązane ujawnić zasady rachunkowości, które są najważniejsze dla przedstawienia kondycji finansowej i wyników spółki. Często wymagają one zarządzania najtrudniejszymi, subiektywnymi lub złożonymi wyrokami. Podatki dochodowe W przypisach podano szczegółowe informacje o bieżącym i odroczonym podatku dochodowym od spółek. Informacje są podzielone według poziomu federalnego, stanowego, lokalnego i zagranicznego oraz główne elementy, które wpływają na efektywną stawkę podatkową firmy. Plany emerytalne i inne programy emerytalne W przypisach omówiono plany emerytalne spółek oraz inne programy świadczeń emerytalnych i po okresie zatrudnienia. Notatki zawierają szczegółowe informacje na temat aktywów i kosztów tych programów oraz wskazują, czy i w jakim stopniu plany są zawyżone lub niedofinansowane. Opcje na akcje Objaśnienia zawierają również informacje na temat opcji na akcje przyznanych funkcjonariuszom i pracownikom, w tym metodę rozliczania rekompensaty w formie akcji oraz wpływ metody na zgłaszane wyniki. Przeczytaj MDA Możesz znaleźć opisowe wyjaśnienie wyników finansowych firmy w części raportu kwartalnego lub rocznego zatytułowanego "Dyskusja i analiza zarządzania kondycja finansowa i wyniki operacji. MDA to możliwość zarządzania, aby zapewnić inwestorom pogląd na wyniki finansowe i kondycję firmy. Jego kierownictwo jest w stanie poinformować inwestorów o tym, co sprawozdania finansowe pokazują i nie pokazują, a także o ważnych trendach i ryzykach, które ukształtowały przeszłość lub są prawdopodobne, że będą kształtować przyszłość firmy. Przepisy SEC dotyczące MDA wymagają ujawnienia informacji o trendach, zdarzeniach lub niepewnościach znanych kierownictwu, które miałyby istotny wpływ na przekazane informacje finansowe. Celem MDA jest dostarczenie inwestorom informacji, które zdaniem kierownictwa firmy są niezbędne do zrozumienia ich sytuacji finansowej, zmian sytuacji finansowej i wyników operacyjnych. Ma on pomóc inwestorom w postrzeganiu firmy oczami kierownictwa. Ma również na celu zapewnienie kontekstu dla sprawozdań finansowych oraz informacji na temat zysków spółek i przepływów pieniężnych. Wskaźniki finansowe i obliczenia Prawdopodobnie słyszałeś, jak ludzie żartują z fraz, takich jak współczynnik PE, wskaźnik bieżący i marża operacyjna. Ale co oznaczają te terminy i dlaczego nie pojawiają się w sprawozdaniach finansowych Poniżej wymieniono tylko niektóre z wielu wskaźników, które inwestorzy wyliczają na podstawie informacji o sprawozdaniach finansowych, a następnie wykorzystują do oceny firmy. Zasadniczo pożądane proporcje różnią się w zależności od branży. Wskaźnik zadłużenia kapitału własnego porównuje całkowite zadłużenie spółki z kapitałem własnym. Obie te liczby można znaleźć w bilansie firmy. Aby obliczyć stosunek zadłużenia do kapitału własnego, należy podzielić całkowite zobowiązania spółki według kapitału własnego lub współczynnika zadłużenia na akcje. Zobowiązania akcjonariuszy ogółem Jeśli stosunek zadłużenia do kapitału własnego wynosi od 2 do 1, oznacza to, że: firma ma dwa dolary długu, aby każdy akcjonariusz z jednego dolara zainwestował w spółkę. Innymi słowy, spółka zaciąga zadłużenie dwa razy szybciej niż inwestorzy, którzy inwestują w spółkę. Wskaźnik rotacji zapasów porównuje koszt własny sprzedaży w rachunku zysków i strat ze średnim stanem zapasów w danym okresie. Aby obliczyć średnie saldo zapasów za dany okres, należy sprawdzić numery zapasów wymienione w bilansie. Uwzględnij saldo na okres raportu i dodaj go do salda wymienionego dla poprzedniego porównywalnego okresu, a następnie podziel przez dwa. (Pamiętaj, że bilanse są migawkami na czas, dlatego saldo zapasów za poprzedni okres jest saldem początkowym dla bieżącego okresu, a saldo zapasów dla bieżącego okresu jest saldem końcowym.) Aby obliczyć wskaźnik rotacji zapasów, należy podzielić koszt sprzedaży firmy (tuż poniżej przychodów netto z rachunku zysków i strat) przez średnią zapasy w danym okresie, lub wskaźnik obrotu zapasów koszt średni zapasów w danym okresie Jeśli współczynnik rotacji zapasów wynosi od 2 do 1, oznacza to że w okresie sprawozdawczym inwentaryzacja firmy obróciła się dwukrotnie. Marża operacyjna porównuje dochód operacyjny spółki z przychodami netto. Obie te liczby można znaleźć na wyciągu z dochodu firmy. Aby obliczyć marżę operacyjną, dzielisz dochód firmy od operacji (przed odsetkami i wydatkami z tytułu podatku dochodowego) przez jej dochody netto, lub przychód z marży operacyjnej z przychodów operacyjnych netto. Marże operacyjne wyrażane są zazwyczaj w procentach. Pokazuje, dla każdego dolara sprzedaży, jaki procent stanowi zysk. Wskaźnik PE porównuje zwykłą cenę akcji spółki z jej zyskiem na akcję. Aby obliczyć współczynnik PE przedsiębiorstwa, dzielisz cenę akcji spółki według jej zysku na akcję lub wskaźnika PE. Cena za akcję Zysk na akcję. Jeśli akcje spółki są sprzedawane po 20 sztuk na akcję, a firma zarabia 2 na akcję, wówczas firma PE Współczynnik wynosi 10 do 1. Akcje spółki są sprzedawane z 10-krotnością swoich zysków. Kapitał obrotowy to pozostały kapitał, jeżeli przedsiębiorstwo spłaci swoje bieżące zobowiązania (tj. Wierzytelności należne w ciągu jednego roku od daty bilansu) z bieżących aktywów. Kapitał obrotowy Bieżące aktywa Bieżące zobowiązania łączą je razem Mimo że niniejsza broszura omawia oddzielnie każde zestawienie finansowe, należy pamiętać, że wszystkie one są ze sobą powiązane. Zmiany w aktywach i pasywach, które widzisz w bilansie, są również odzwierciedlone w przychodach i kosztach, które widzisz w rachunku zysków i strat, które skutkują zyskami lub stratami spółki. Przepływy pieniężne dostarczają więcej informacji o aktywach pieniężnych wykazanych w bilansie i są powiązane, ale nie równoważne z dochodem netto wykazanym w rachunku zysków i strat. I tak dalej. Żadne sprawozdanie finansowe nie przedstawia kompletnej historii. Ale w połączeniu zapewniają one bardzo silne informacje dla inwestorów. Informacje są dla inwestorów najlepszym narzędziem, jeśli chodzi o mądre inwestowanie. Nowa prawica i thatcheryzm Ten dokument jest dość długi, ale przewiduję, że zawarte w nim materiały mogą być zawarte w około 5 lekcjach, co wydaje się rozsądnym przydzieleniem czasu w ramach wprowadzającego. kurs o ideologiach politycznych. Theresa May i One Nation Conservatism Przez większość okresu po II wojnie światowej Partia Konserwatywna była prowadzona i zdominowana przez tak zwanych Right Progressives lub One Nation Conservatives, takich jak R. Butler, I. Macleod, H. Macmillan i Q. Hogg, którzy Nawiązała do tradycji Disraeli One Nation Conservatism i była gotowa zaakceptować pragmatycznie ekspansję aktywności państwowej zapoczątkowaną przez programy rządów labourzystów 1945-51, obejmujące selektywną nacjonalizację, ekspansję państwa opiekuńczego, keynesistowską politykę gospodarczą i trójstronne podejmowanie decyzji. Kiedyś w rządzie konserwatorzy jednojęzyczni szeroko zachowywali te inicjatywy w ramach programów prac, jednocześnie podkreślając, że najbardziej dochodowe sektory gospodarki pozostaną pod kontrolą prywatną i będą wspierać kontynuację nierówności ekonomicznych z powodu ich przekonania, że ​​własność prywatna jest warunkiem wstępnym wolności i bezpieczeństwa. że kapitalistyczne nierówności ekonomiczne mogłyby najlepiej wspierać wzrost gospodarczy i rosnące standardy życia. Jednakże uznali również, że pełne zatrudnienie i rozszerzenie państwa opiekuńczego są niezbędne dla poprawy zdrowia, warunków mieszkaniowych, edukacji i zmniejszenia ubóstwa, jeśli Wielka Brytania ma być spójną wspólnotą Jednego Nationa. W związku z tym zasugerowano, że od końca lat czterdziestych do końca lat sześćdziesiątych istniał ponadpartyjny konsensus polityczny pomiędzy Partią Pracy i Partiami Konserwatywnymi w odniesieniu do najważniejszych obszarów polityki rządu, chociaż zakres konsensusu politycznego nie powinien być zawyżany, ponieważ Partie konserwatywne oczywiście nie zgadzały się co do ważnych szczegółów polityki. Jednak nawet w erze powojennego konsensusu wielu Konserwatystów nadal utrzymywało klasyczne liberalne prorynkowe lub tradycyjne poglądy Torysów, a zwłaszcza od lat 70. XX w. Poglądy Prawicowych Postępów były kwestionowane przez neoliberalny nurt związany z myśleniem Nowej Prawicy. szczególnie z teoretycznymi pomysłami naukowców, takimi jak Friedrich Hayek i Milton Friedman, oraz z ich rozwojem w Wielkiej Brytanii w prokonkurencyjnych ośrodkach analitycznych, takich jak Instytut Spraw Gospodarczych. Instytut Adama Smitha i Centrum Studiów nad Polityką. Wśród pierwszych współczesnych brytyjskich konserwatywnych polityków, którzy przyjęli elementy myślenia Nowej Prawicy, byli Enoch Powell i Keith Joseph, choć dopiero wtedy, gdy pani Thatcher, która stała się przywódcą Partii Konserwatywnej w 1975 r., Umocniła swoją władzę na początku lat 80., stał się bardziej wpływowy w rządzie. Kliknij tutaj, aby zobaczyć ciekawe klipy YOUTUBE Miltona Friedmana przedstawiające jego idee polityczne. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z ostatnią krytyką Sierpień 2017 r. Ekonomii neoliberalizmu z ekonomistą z Cambridge University Ha-Joon Chang Kliknij tutaj, aby zapoznać się z ostatnią krytyką prywatyzacji w Wielkiej Brytanii ze strony Guardians Seamus Milne Mrs Thatcher i jej zwolennicy byli bardzo krytyczni wobec Right Progressive tendencja, która dominowała w Partii Konserwatywnej w okresie tak zwanego powojennego konsensusu przed dominacją Mrs Thatchers. Thatcheryty twierdzą, że kolejne konserwatywne rządy w latach 1951-1964 w mniejszym lub większym stopniu zaakceptowały politykę i ramy instytucjonalne opracowane przez rządy Partii Pracy w latach 1945-1951, które doprowadziły do ​​tak zwanego powojennego konsensusu między Biznesem a rządami konserwatywnymi od 1945 r. Do być może w 1970 roku. Według thatchelików, prawicowi postępowi konserwatyści zachęcali do wzrostu nadmiernie biurokratycznego państwa, które pomogli zniszczyć indywidualną inicjatywę z powodu akceptacji wysokich stawek podatku dochodowego, które zmniejszają zachęty do pracy, oszczędzają i inwestują. wzrost kosztownych, nieefektywnych państw dobrobytu, które tworzą dokładnie taką kulturę zależności, która uniemożliwia jednostkom samodzielną pomoc, prowadząc do rozwoju tak zwanej podklasy, wspierał ekonomicznie nieefektywne nacjonalizacje przemysłu kosztem sektora prywatnego i polegał na wadliwy keynesowski t echa zarządzania makroekonomicznego. Ich poleganie na procesach negocjacji trójstronnych lub korporacyjnych podważyło zdolność rządu do zarządzania procesem politycznym. W efekcie, ponieważ konserwatywne rządy w latach 1951-64 i 1970-74 nie podjęły żadnych poważnych prób odwrócenia polityki pracy w latach 1945-51, kolejne administracje pracownicze w latach 1964-1970 i 1974-1979 były w stanie popchnąć Wielką Brytanię jeszcze dalej. droga ku temu, co Nowa Prawica uważała za ostateczny koszmar socjalistyczny. Dlatego gdyby przywrócić rządowi nowego konserwatywnego rządu, konieczne byłoby odwrócenie tych tendencji poprzez wprowadzenie polityki rządu, która była znacznie bardziej zgodna z ideologią nowej prawicy. Keynesowskie metody zarządzania popytem zostaną zastąpione przez nacisk na teorie monetarystyczne, podkreślające znaczenie kontroli podaży pieniądza jako sposobu na kontrolowanie inflacji i wprowadzona zostanie polityka rynkowa dotycząca podaży, zaprojektowana w celu zwiększenia ogólnej wydajności sektora prywatnego. gospodarki, która miała doprowadzić do zwiększenia podaży towarów i usług oraz wzrostu poziomu życia. Te oparte na rynku polityki dotyczące podaży obejmowałyby środki mające na celu ograniczenie wielkości sektora publicznego, tak aby dostępne były dodatkowe środki w celu zwiększenia produkcji w sektorze prywatnym, prywatyzacji znacjonalizowanych gałęzi przemysłu, deregulacji sektora prywatnego, obniżenia stawek podatkowych, szczególnie stawki podatku dochodowego w celu zwiększenia zachęt finansowych, zmniejszenie siły związkowej. ograniczenie świadczeń zabezpieczenia społecznego jako środka ograniczającego rozwój tego, co Nowe Prawo uznaje za podklasę zależną od dobrostanu i wprowadzenie quasi-rynków do usług zdrowotnych i edukacyjnych. Trzeba jednak pamiętać, że procesy rządzenia są tak złożone, że nie można rządzić wyłącznie ideologią. i że w praktyce metody rządzenia Thatcherite były pod silnym wpływem pragmatyzmu i ideologii. Tak więc pomimo sprzeciwu New Right do idei keynesistów i poparcia dla monetarystycznych zasad, te monetarystyczne zasady zostały skutecznie porzucone przez rząd konserwatywny we wczesnych latach 80-tych, a konserwatyści wrócili w praktyce do bardziej keynesistowskich metod, zwłaszcza gdy próbowali opracować przedwyborcze hossy gospodarcze i pomimo zobowiązania się Nowych Praw do obniżenia faktycznego poziomu wydatków rządowych, rządy Thatcher Conservative faktycznie przewodziły zwiększonym realnym wydatkom rządowym, częściowo dlatego, że wyższy poziom bezrobocia wymagał wyższego poziomu wydatków na zabezpieczenia społeczne, chociaż faktyczne rzeczywiste poziomy świadczeń były ograniczone, a ponieważ było to wyraźnie niemożliwe politycznie, aby zmniejszyć wydatki rządowe na NHS. policja i wojsko. Nie bez powodu rysownicy przedstawili Mrs. Thatcher stojącą na akademickich tomach Hayeka i Friedmana, ale czytając raporty doradców politycznych marketingowych Saatchi i Saatchi. Nowa prawica, neoliberalizm i neokonserwatyzm: lista kontrolna Nowa prawica, neoliberalizm i neokonserwatyzm: lista kontrolna Wymiary neoliberalizmu Wsparcie dla indywidualnej wolności Wsparcie dla mechanizmu rynkowego i sektora prywatnego Wsparcie nierówności ekonomicznej w połączeniu z równością szans przeciwko socjalizmowi przeciw powojennemu konsensusowi Wsparcie dla niższych poziomów wydatków rządowych i niższych stawek podatkowych Wsparcie dla raczej monetarnych niż keynesowskich metod zarządzania makroekonomicznego. Wsparcie dla prywatyzacji jako alternatywa dla nacjonalizacji Wsparcie dla niższych poziomów wydatków na dobrostan Wsparcie dla prywatyzacji usług opieki społecznej Wsparcie dla prywatnej opieki zdrowotnej i prywatnej edukacji Wsparcie dla kwotowania Quasi-rynki w służbie zdrowia i edukacji Wspieranie redukcji autonomii samorządu terytorialnego Wspieranie redukcja kwoty powyżej średniej siły związkowej Wymiary neokonserwatyzmu Wsparcie dla tradycyjnych źródeł władzy Wsparcie dla państwa Wsparcie dla silnych, represyjnych podejść do prawa i porządku Wsparcie dla tradycyjnych podejść do moralności Wsparcie dla quaddodatkowej kategorii rodzin Wsparcie dla bardziej tradycyjnych podejść do edukacji Wsparcie dla kultury międzynarodowej raczej niż wielokulturowości Tendencja do eurosceptycyzmu Nowa prawica, neoliberalizm i neokonserwatyzm: analiza Wskazano, że myśl polityczna Nowej Prawicy składa się z dwóch odrębnych elementów, które czasami są komplementarne. nieuchronne, a czasem sprzeczne: ekonomiczny element liberalny, który podkreśla zarówno znaczenie indywidualnej wolności i odpowiedzialności, jak i wyższość mechanizmu rynkowego jako środka alokacji zasobów, co z kolei oznacza, że ​​interwencja rządu w gospodarkę i społeczeństwo powinna być ograniczona i ograniczona do stworzenie warunków, w których prywatny sektor gospodarki może działać najbardziej efektywnie. Neokonserwatywny element, który cytuje tradycjonalistyczną reakcję przeciwko progresywnej liberalnej liberalności. Tak więc, neokonserwatyści będą prawdopodobnie wymagać potwierdzenia tradycyjnych wartości w odniesieniu do kwestie związane z naturą rodziny, dorobkiem środków masowego przekazu, systemem edukacji, religią, prawem i porządkiem, kontrolą nad spożyciem alkoholu, tytoniu i narkotyków, obroną suwerenności narodowej, na przykład w odniesieniu do UE, ochrona środowiska. wzywa do ściślejszej kontroli imigracyjnej i sprzeciwu wobec wzrostu wielokulturowości w społeczeństwie brytyjskim. Z listy kontrolnej zagadnień podanych na początku tego dokumentu wynika jasno, że w ramach Nowej Prawicy mogą istnieć znaczne napięcia pomiędzy liberałami ekonomicznymi lub rynkowymi a neokonserwatystami, tak, że podczas gdy neokonserwatyści będą wspierać interwencję rządu w formie planowania kontroli w celu ochrony środowiska, kontroli imigracyjnej w celu ochrony brytyjskiego sposobu życia, cenzury w obronie moralności publicznej i ustawodawstwa w celu ograniczenia spożycia alkoholu, tytoniu i. szczególnie twarde narkotyki, dla liberałów rynkowych. są to kwestie, które można pozostawić przede wszystkim mechanizmowi rynkowemu. Neoliberalny wymiar ideologii New Right polega na wspieraniu podstawowych zasad klasycznego liberalizmu: przede wszystkim indywidualizmu, leseferyzmu i minimalnej interwencji państwa w społeczeństwie, polegającej na zabezpieczeniu porządku społecznego i utrzymaniu warunków niezbędnych do działania mechanizmu rynkowego faktycznie. W opinii neoliberalnej, skoro jednostki są najlepszymi sędziami własnego interesu, powinny mieć możliwość realizowania własnego interesu, zarówno w sprawach gospodarczych, jak iw życiu osobistym, z ograniczoną regulacją państwa. . NeoLiberals w ramach New Right s twierdzą, że jednostki są racjonalne, a zatem są najlepszymi sędziami dla ich własnych interesów i że ogólna efektywność ekonomiczna może być najlepiej osiągnięta przez nieuregulowaną laissez faire. NeoLibalne poparcie dla laissez faire jest podporządkowane przez teorie ekonomiczne nakreślone przez Adama Smitha w jego pracy 8220 The Wealth of Nations 82211776, w którym dowodził, że konkurencyjna gospodarka kapitalistyczna oparta na prywatnym zysku i indywidualnym interesie własnym mogłaby przez tak zwaną 8220 niewidzialną rękę8221 mechanizmu rynkowego zapewniają najlepsze możliwe standardy życia dla wszystkich członków społeczeństwa. Zasadniczo teoria zasugerowała, że ​​gdyby duża liczba firm konkurowała ze sobą, starałaby się utrzymać ceny na niskim poziomie, co byłoby zgodne z rozsądnym poziomem zysku, z obawy, że jeśli podniosą ceny, stracą sprzedaż swoim konkurentom. Ponadto w konkurencji między firmami, wydajne firmy, które mogłyby produkować najtańszą cenę, byłyby w stanie rozwijać się kosztem firm o wyższych kosztach, które zostałyby wyparte z biznesu. W konsekwencji konkurencja ekonomiczna między firmami oznaczałaby, że konsumenci mogą kupować od najbardziej wydajnych firm pobierających rozsądne ceny, a wszystko to można osiągnąć bez interwencji rządu w gospodarkę, tj. Za pośrednictwem laissez-faire. Readers interested in a graphical exposition of the theoretical model of perfect competition as approximating to the operation of free market capitalism may click here for a very useful presentation from the Tutor2U website Addition. January 2017 However critics of neo-liberalism have argued that Adam Smiths Theory of Moral Sentiments clearly showed that he also believed that capitalism also promoted excessive individualism and self - interest and that the principles of division of labour on which capitalism is heavily based also undermined the capacities for individual self-development among routine factory workers. Consequently these critics have argued that neo-liberals have unjustifiably characterised Adam Smith as a supporter of neo-liberalism whereas in reality Adam Smith should certainly not be regarded as a supporter of the kind of deregulated capitalism supported by neo-liberals but rather as a supporter of gradualist reform of the capitalist system and it is for such reasons, for example, that former Labour Prime Minister Gordon Brown emphasised the importance of Adam Smith for the development of Centre - Left policies rather than neo-liberal policies. Click here and here for some further information on these elements of Adam Smiths thought . Be that as it may the neo-liberals argue that private sector companies, motivated by the search for profit will be able to respond more flexibly and dynamically to the ever changing tastes of consumers than can nationalised industries and other state organisations. Neo-liberals believe also that international trade should be organised according to the principles of laissez-faire and be free rather than restricted so that international specialisation can generate further increases in economic efficiency as individual countries concentrate on the production of the goods which they can produce relatively efficiently while importing from abroad the goods that can be produced relatively efficiently abroad. It follows that neo-liberals believe that globalisation based upon neo-liberal principles will result in greater international economic specialisation the benefits of which are assumed to trickle down to poor countries and to promote development there. Suffice to say that many experts in the field of the politics of development reject these conclusions entirely. For example click here to view Dr. Sarah Brackings critical assessment of neo-liberal development theories at Amazon. If capitalist market mechanisms are left to operate freely with little or no offsetting government intervention they are almost certain to result in very unequal distributions of income and wealth but according to all Conservatives and especially perhaps according to neo-Liberals such inequalities are natural, desirable and inevitable. This is because individuals differ genetically in their talents and abilities and in free societies with limited government intervention this will lead inevitably to economic inequality of outcome which is also desirable because it will provide the financial incentives necessary to generate economic growth, the advantages of which will also trickle down to the poor so that everyone gains from economic inequality of outcome. However neo-liberals do support equality of opportunity or meritocracy: it is only fair and just that all should have an equal chance to improve their economic situation and equality of opportunity also promotes economic efficiency. N eo-Liberals are especially likely to support this line of argument and much less likely than the Right Progressive faction of the Conservative Party to support taxation and social security policies which result in greater economic equality. However both neo-liberals and Right Progressives emphasise that although they do not believe in economic equality they do believe in equality of opportunity. Indeed both factions argue that state policies designed to increase equality inhibit equality of opportunity while those on the Left argue conversely that without actual equality, equality of opportunity is impossible. What do you think, then In recent years theorists on the Centre-Left of politics have argued that, in any case, Adam Smith was not solely a supporter of unbridled free market capitalism: he also recognised the dangers of market failure he was a supporter of redistributive taxation he recognised the potentially harmful effects of monotonous factory work in away which to some extent, although not entirely, anticipated Marxs analysis of alienation and he was a strong critic of self-interested individualism. Simon Lee, in his study quotBoom and Bust. the Politics and Legacy of Gordon Brownquot 2009 argues that it is for such reasons that the ideas of Adam Smith exercised such a considerable influence on Gordon Browns political philosophy. Readers may also click here for a Lecture on Adam Smith from the Yale University course: Foundations of Modern Social Theory given by Professor Ivan Szeleny in which he discusses competing interpretations of the thought of Adam Smith. Addition. January 2017 The Neo-Liberal critique of the government or public sector is often based on Public Choice Theory in which it is argued that state bureaucrats, far from providing neutral, objective advice to ministers, have a vested interest in the expansion of the state because it enhances their own power, prestige and career opportunities while simultaneously starving the private sector of the economy of the resources necessary for economic growth on which ultimately citizens living standards depend. Further pressures for the expansion of the state come from left-wing academics, public sector unions, pro-welfare pressure groups and vote seeking politicians all of which is said to have led to a situation of government overload whereby government had created expectations among the voters which it could not possibly meet. Socialism in all its variants has many disadvantages. In its Marxist version it involves dictatorship and the destruction of individual liberty. In its more moderate Western social democratic version, it is too bureaucratic it is economically inefficient because of its reliance on nationalised industries at the expense of the private sector and because its reliance on flawed Keynesian techniques of macroeconomic management. Its reliance on tripartite or corporatist bargaining processes undermines the ability of government itself to manage the political process it destroys individual initiative because of its reliance on high rates of income taxation which reduce incentives to work, save and invest and it is based upon the development of expensive, inefficient Welfare States which create exactly the kind of dependency culture which prevents individuals from helping themselves possibly leading to the development of a so-called Underclass. Neo-liberals are critical also of the Right Progressive tendency which dominated the Conservative Party during the period of the so-called post war consensus prior to Mrs Thatchers ascendancy. They claim that successive Conservative governments of 1951-1964 more or less accepted the policies and institutional frameworks developed by the Labour governments of 1945-1951 which resulted in the so-called post-war quotButskellite consensus between Labour and Conservative governments from 1945 until perhaps 1970. The neo-Liberals were critical also of Ted Heaths Conservative government of 1970-74 which although it showed some sympathy with New Right ideas in 1970-1972 subsequently. according to the New Right returned to the policies of the dreaded post-war consensus. In summary because Conservative governments had made no serious attempts to reverse the Labour policies of 1945-51 the subsequent Labour administrations of 1964-1970 were able to push the UK even further along the road toward what the New Right regarded as the eventual socialist nightmare and Ted Heaths government similarly had done nothing to reverse this awful scenario. Furthermore as mentioned the neo-liberals argue that individuals should be free to organise their personal relationships and leisure activities as they see fit. For example neo-liberals would support the increased employment of married women on the grounds that it increases individual freedom and economic efficiency and they might also support pre-marital sexual relationships, more liberal divorce and abortion law, same sex relationships and hard drug use as exercises in individual freedom. We should note that this type of individualism would not be accepted by traditional and neo-conservatives whose rather pessimistic view of human nature leads them to argue for controls over individualism exercised via traditional institutions such as the family, the church and the education system and also by the state. Let us consider some of these arguments in a little more detail. Neo-liberals believed for several reasons that it is necessary to reduce the scope of the state which means that overall levels of government spending should be reduced. They believed that the growth of the public sector had arisen to a considerable extent because successive governments, both Labour and Conservatives. had increased public spending partly to placate powerful interest groups, most especially the public sector trade unions and professional associations but also in an attempt to quotbuy votesquot to secure electoral victory. The outcome was a situation of quotgovernment overloadquot whereby government was unable to meet its increased commitments without damage to the private sector of the economy. The growth of the public sector had starved the private sector of resources which resulted in low private investment and reduced international competitiveness and in slow growth of exports and increased imports which obviously would result in balance of payments problems. They pointed out that the growth of the private sector required higher taxation andor increased government borrowing but believed that higher taxation undermined incentives to work, save and invest and that increased government borrowing was potentially inflationary. They argued that the Keynesian approach to the macroeconomic management was misguided primarily because attempts to maintain high levels of employment via high levels of government spending and or reduced taxation had resulted in higher rates of inflation which in turn would lead to more unemployment, for example due to the decline in competitiveness caused by the higher rate of inflation. The New Right critique of Keynesian economics raises some difficult issues of economic theory which cannot be considered here in any detail. Essentially New Right theorists were influenced by the monetarist theories of economists such as Milton Friedman who argued that inflation was to be controlled via control of the money supply and that any attempt to run an economy at less than the natural rate of unemployment would inevitably result in accelerating inflation. Neo-liberals believed that nationalised industries were inefficient . They were poorly managed because managers knew that if they made financial losses these could be offset by government subsidies so that the managers incentive to increase efficiency was much reduced with the result that individuals were obliged to pay higher taxes to help finance nationalised industries losses and these high taxes reduced individual financial incentives to work, save and invest. The answer, therefore was that nationalised industries should be privatised, thus extending the scope of the private sector and reducing the need for high rates of taxation both of which would, according to the neo-liberals, increase economic efficiency. Click here for a Guardian perspective on the history of privatisation 1979-2017 Furthermore the Neo-Liberals are strong supporters of financial and industrial deregulation within the private sector believing that excessive government regulation inhibits financial and industrial efficiency. In practice insufficient regulation of banks in the USA, the UK and throughout Western Europe clearly contributed to the recent Credit Crunch although it is clear that the then Labour Chancellor Gordon Brown must take some considerable responsibility for this in the case of the UK perhaps because he too espoused Neo-Liberal principles to some extent. Critics argue that such government regulations help to ensure financial stability and to ensure health and safety at work and production of healthy food stuffs. The Neo - Liberals believed also that the Welfare State had been over-extended . I t was necessary for the Welfare State to continue to provide a quotsafety netquot of public services for those citizens who were unable to provide for them selves but the current organisation of the Welfare State was criticised for several reasons. It was expensive which implied high rates of taxation which would seriously erode incentives to work, save and invest and hence reduce the long term efficiency of the economy and ultimately the living standards of the population as a whole. There is a strong similarity here between neo-liberal beliefs and the functionalist theory of social stratification. Its organisation was dominated by remote, unapproachable Welfare State professionals such as doctors, teachers and social workers who provided the kinds of services which they considered to be necessary and not necessarily the services which were best for the society as a whole. Public sector Trade unions were also very powerful within the Welfare State and this could lead to over-manning and to economic inefficiency. Some Welfare State Social security provision was essential but it should be concerned with the relief of absolute rather than relative poverty. For the neo-liberals. economic inequality was both desirable and inevitable as in the Functionalist theory of social stratification and this implied that some relative poverty was also desirable and inevitable since in an economically unequal society there would inevitably be some people receiving lower than average incomes . The taxation and social security system. taken as a whole, had been an instrument of redistribution from the rich to the poor but the effects had been to weaken economic incentives for the rich and the comfortably off which ultimately resulted in reduced living standards for the poor. Egalitarian taxation and social security policies resulted in increased equality via a levelling down of incomes whereas what was required were policies which might increase inequality but would also increase economic growth and enable some of the financial benefits of economic growth to quottrickle downquot to the poor. Furthermore it was argued by Professor Laffer that once taxation rates reached a relatively high level individuals would adopt various legal methods to reduce their taxation bills so that higher rates of taxation actually resulted in reduced tax revenues and taxation revenues could be increased by reducing rates of taxation. He demonstrated his theory with the so-called Laffer Curve which. however, some economists cynically derided although others certainly accept its validity. For example in his study quotThe State Were in 1995 Will Hutton argued strongly against the Laffer curve theory but a recent Times article supports it. Debates surrounding the possible disincentive effects of high income taxation received increasing coverage in the wake of the Coalition decision to reduce the highest rate of income tax from 50P to 45p. Click here for some additional information. The Social Security system had also been abused by many welfare recipients who were claiming benefits to which they were not actually entitled and the system was helping to create a dependency culture in which welfare recipients came to depend more on State quothand outs quot than on their own initiative which, according especially to Charles Murray, was leading to the development of an increasingly unemployable underclass of welfare dependants. Click here for a critique of the notion of the dependency culture from Cambridge economist Ha-Joon Chang. NEW link added January 2017 According to Neo-Liberals the over extended Welfare State had undermined the potential roles of private companies, charities and families in the provision of welfare. The New Right wished therefore wished to shift the mix of Welfare Pluralism away from state provision towards private commercial, charitable and informal provision by families. friends and neighbours. As a result in the Thatcherite era: individuals were encouraged via preferential tax treatment to take out private pensions and private health insurance the private education and health sectors expanded large numbers of council houses were sold relatively cheaply to sitting tenants services previously provided by Local Authorities such as old peoples homes and home help services for the elderly, and hospital and school cleaning and catering services were increasingly provided by commercial. profit - making companies to whom Local Authorities now merely awarded contracts and then regulated the performance of the private sector companies the Conservatives Community Care initiative resulted in more elderly, disabled and mentally ill people being cared for by their own families. The net effect of these changes was to reduce the size of the government welfare sector below what it would otherwise have been and hence to reduce the cost of welfare to the government which among other things should have facilitated reduced levels of taxation, especially income taxation. New Right supporters of these initiatives argued also that they resulted in the reduction of the monopoly power of public sector providers and that commercial profit making companies could provide services more efficiently than could Local Authorities that Care in the Community was preferable to long stays in hospitals or old peoples homes and that the expansion of private health care, education, housing and pensions would enable government to spend more money providing services for those who could not afford private services. Critics argued, conversely that commercial profit making companies would reduce the quality of services provided in the interests of greater profit that the Community Care initiative was designed primarily to save government money while putting an excessive burden of care onto families, especially their female members and that as private healthcare, private education and private housing expanded, only a residual. poorly funded public sector would be available to meet the needs of those who could not afford private provision. This process of residualisation of State Welfare implies that comfortably off individuals would increasingly own their own homes, rely upon private education or at least upon state schools in more prosperous areas (combined with their own additional expenditure on educational resources) and rely upon private health care where necessary and upon private pensions to supplement the increasingly inadequate state pension. Meanwhile, the poor would be obliged to rely upon run down council housing, local schools which despite their hard work find it difficult to provide a good education for local, mainly working class children, on a health service short of resources resulting in long waiting lists and on state pensions which fail to provide adequate living standards in old age. Click here for a recent edition of Radio Fours Analysis entitled quotThe Deserving and the Undeserving Poorquot New Right supporters are committed supporters of the market mechanism as an effective means of resource allocation and they have also supported the introduction of so-called quasi-markets into government health and education services . In the case of education policy it is clear that parts of the 1988 Education Reform Act were influenced by New Right thinking. The New Right, Neo-Liberalism and the Reduction of quotExcessivequot Trade Union Power By the late 1970s critics of the trade unions in all political parties argued increasingly that the trade unions had accumulated too much power. They had defeated proposed legislation of both Labour and Conservative Governments to curtail their powers the 1969 In Place of Strife Whitepaper and the 1971 Industrial Relations Act the 1970-1974 Conservative Government had been faced with major strikes and it was at least arguable that the National Union of Mineworkers had brought down the Heath Government. Once Labour returned to power in 1974 the Trade unions were involved in the construction of the Social Contract which according to some showed their excessive influence over Labour governments and according to others showed the exact opposite and the so-called Winter of Discontent was an important factor in Labours General Election defeat of 1979. It was widely believed also that the trade unions were at least partly responsible for the relatively slow growth of the UK economy: restrictive trade practices inhibited attempts to increase economic efficiency even if statistical data showed that the UK was not especially strike prone by comparison with its main industrial competitors, strikes resulted in industrial and social dislocation out of all proportion with the actually fairly low number of working days lost through strikes and the UKs reputation for industrial militancy was believed by some to be a factor which discouraged foreign investment and fuelled occasional runs on the . According to the New Right therefore it was essential to devise policies to weaken the powers of the trade unions and this was achieved by the introduction of several restrictive trade union laws and by the high levels of unemployment in the 1980s which obviously restricted trade union bargaining power while the defeat of the National Union of Miners strike in 1984-5 represented an important symbolic defeat for militant trade unionism as a whole. For theorists of the New Right . the Trade Unions were considered to be too powerful in the 1960s and 1970s but their power was certainly reined back as a result of Conservative government policies introduced in the 1980s. However we must not automatically accept the New Right analysis of trade union power at face value since there are also other important analyses of trade union power. Thus for Pluralists . the power of the Trade Unions is limited by the existence of many other pressure groups which means that the distribution of political power is relatively widely and evenly distributed. For Marxists . the power of the Trade Unions is even more limited because in capitalist societies political power is held mainly by the Capitalist Class, even if indirectly. According to the supporters of the theory of Corporatism . government decision making especially in the 1960s and 1970s in the UK was dominated by Government itself operating with business interests and the Trade Unions which implied that the Trade Unions did have rather more power than suggested in Pluralist and Marxist theories but less power than suggested in New Right theory. Dimensions of Neo-Conservatism It has been said that the ideology of the New Right contains a combination of neo-liberal and neo-conservative elements which are in some respects complementary and mutually reinforcing but in other respects generate tension and contradiction within New Right ideology. As stated above the key elements of neo-liberal ideology are the defence of individual rationality and individual freedom. defence of laissez-faire in economic affairs, defence of economic inequality as natural, desirable and inevitable, rejection of Keynesian methods of macroeconomic management due to their ineffectiveness in dealing with simultaneous inflation and unemployment and opposition to high government spending especially on social security. Contrastingly the neo-conservative dimension within New Right ideology is similar in several respects to traditional conservatism and similar in some respects also to One Nation conservatism. Neo-conservatives are critical of what they see as the excessive individualism implied by neo-liberalism. Whereas classic liberals believe strongly in individual rationality and argue therefore in favour of the maximum degree of individual freedom which is compatible with the freedom of others, the neo conservative accepts the traditional conservative8217s more pessimistic view of human nature which suggests that individuals are not always entirely rational and that they must learn to conform to the tried and trusted traditional norms and values of their society which are to be inculcated via the family, the church and the education system. Furthermore governments have a very important role to play in the defence of the nation and the maintenance of internal social order. Whereas classic liberals are all in favour of free individualistic decision making, conservatives suggest that this kind of individualism is a recipe for near anarchy and that individual freedom, albeit limited, can best be guaranteed via respect for traditional norms, values and institutions. Neo-Conservatives support the maintenance or at most only gradual change in the existing social order which implies support for traditional sources of authority, traditional institutions and traditional values. They are therefore likely to be supporters of strong but limited government, the Monarchy and the Aristocracy, the Church, the traditional family and traditional education. They claim that traditional social patterns which have stood the test of time must have done so because they have been socially beneficial so that radical change is clearly undesirable. This neo-conservative support for traditional authority and only gradual social change leads them to support traditional approaches to law and order involving quotappropriatequot punishment rather than leniency support for the traditional nuclear family involving support for traditional gender roles and opposition to divorce, abortion, single parenthood and same sex relationships support for traditional religious beliefs and for respect for teacher authority within schools opposition to quotexcessive quot portrayal of sex and violence in the mass media and to drug abuse. Much of the neo-conservative support for traditional values in general may be linked to their opposition to the liberal permissiveness of attitudes which they believe have become widespread in UK society especially since the 1960s. The neo-conservative support for traditional social order also encourages them to espouse what Andrew Heywood calls an 8220insular nationalism.8221 Their desire to protect what they see as British or even English culture leads them to oppose increased immigration and the spread of multiculturalism not because they are racists in the sense of believing that one 8220race8221 remember the important distinctions between quotrace quot and ethnicity is superior to another but on the grounds that increased immigration and the growth of multiculturalism will dilute British culture and may result eventually in open racial and ethnic conflict. Furthermore they are likely also to adopt 8220Eurosceptic8221 positions critical of closer links with the EU and to oppose globalisation on the grounds that it will ultimately undermine the importance of the nation state. Neo-conservatives see no need for changes in existing patterns of social and economic inequality. Some may continue to defend the remnants of the traditional aristocratic landed class and remember fondly an alleged golden age when the aristocracy symbolised British values and could be relied upon to defend the interests of the employees on the basis of 8220noblesse oblige8221 while the employees themselves could be relied upon to defer happily to their social superiors. Also as in the case of Roger Scruton The Meaning of Conservatism 2001 they may regard equality of opportunity as an essentially meaningless idea on the grounds that since differences in academic ability are mainly genetically determined, it is pointless to provide opportunities to those who are incapable of taking them. A very pessimistic view in my opinion. The New Right. Combining Neo-Liberalism and Neo-Conservatism There are ways in which neo-liberal and neo - conservative ideologies complement each other. Both strands of New Right ideology accept the existence of a basically capitalist system and its resultant economic inequalities and oppose excessive expansion of state expenditure on welfare and it has been argued, most notably by Andrew Gamble, that the New Right ideology represents a combination of neo liberal support for the free market combined with neo-conservative support for the strong, authoritarian state which is necessary to make free market economics effective. Thus in order to increase the scope of the free market a strong state is necessary for several reasons: to reject political pressure from welfare pressure groups such as the CPAG and Shelter demanding increased welfare spending to force through policies such as privatisation and trade union reform designed to increase economic efficiency to strengthen the police which will be necessary in order to deal with militant industrial disputes and urban disorder which may arise out of neo-liberal policies to campaign in support of the return of quottraditional forms of social and political authority. quot However there are also tensions within New Right ideology. In practice although neo-liberals wished to reduce government spending on social security, critics argued that their policies led in practice to increased unemployment which meant that total government spending on unemployment benefits increased considerably even though rates of social security benefit increase were restricted. Neo - liberal policies have led to a decline in working class communities for example in inner city areas and mining communities and this may have resulted in declining support for traditional sources of authority which are supported by neo-conservatives. Neo-liberal policies may have resulted in increased poverty which may have undermined traditional family life which neo-conservatives support. Neo-liberal policies resulted in the legalisation of Sunday trading and the deregulation of gambling neither of which are supported by neo-conservatives. Neo-liberal policies may have encouraged increased gender equality in the work place andor forced more women to enter employment in order to avoid family poverty. Neo-conservatives seek to preserve traditional gender roles. Neo-liberals would support the increased employment of married women on the grounds that it increases individual freedom and economic efficiency and they might also support pre-marital sexual relationships, more liberal divorce and abortion law, and same sex relationships while extreme neo-liberals or right wing libertarians would also support the legalisation of hard drugs and also. possibly, prostitution all as a means of enhancing individual freedom. We should note that this type of individualism would not be accepted by traditional and neo-conservatives who would argue for controls over individualism exercised via traditional institutions such as the family, the church and the education system and also by the state. A very significant Marxist analysis of the nature of Thatcherism has been provided by Stuart Hall in his article entitled quotThe Great Moving Right Show. He agrees that Thatcherism contains both Neo-Liberal and Neo-Conservative elements much as have been described above but claims that the reasons why Thatcherite ideology proved popular with working class voters are linked with the failure of social democratic institutions to defend working class interests in the 1960s and 1970s. a failure which. from a Marxist point of view, is inevitable. Thus, according to Stuart Hall it is true that Keynesian methods of demand management failed to halt the growth of unemployment in the 1970s true that the Welfare State failed to alleviate relative poverty true that hospital waiting lists were lengthening true that the education system had failed significantly to increase equality of opportunity and true that increasing numbers of working class people were fearful of increasing crime in their area. Mrs. Thatchers success was to focus on the limitations of social democracy and then to claim that the solutions to the above problems can be found in the rejection of social democracy and the acceptance of the ideology of the New Right which Hall summarises in the phrase quotAuthoritarian Populismquot: that is: the New Right taps into real popular discontent with social democracy and proposes solutions associated with Neo-LiberalismNeo-Conservatism which are in several respects Authoritarian In the Gramscian Marxist terms favoured by Stuart Hall the New Right ideology can certainly be seen as a variant of ruling class ideology designed to secure the hegemony of the capitalist class but it is important to note that Gramsci saw the achievement of hegemony as containing both material and ideological aspects According to Stuart Hall it is the fact that the ideology of the New Right draws on real popular discontent with then real limitation of social democracy which gives the New Right ideo logy particular force. For Marxists. of course, the hope is that the recognition of the limitations of social democracy and subsequently of New Right ideology itself would lead eventually to the transition to Socialism, a hope which 30 years after the publication of Stuart Halls article still seems a long way from realisation. Click here for Stuart Halls The Great Moving Right Show Click here for Stuart Halls Gramsci and Us Interested students who require amore detailed consideration of the concept of Authoritarian Populism and indeed all aspects of Thatcherism could consult quotThatcherismquot Bob Jessop, Kevin Bonnett, Simon Bromley and Tom Ling. Polity Press 1988 I have tried above to describe the key elements of Neo-Liberalism and Neo-Conservatism which are combined in the Thatcherite version of New Right ideology. All ideologies may be criticised from other ideological positions and I provide an outline below of some of the ideological criticisms of New Right ideology which have been made mainly from a broadly socialist perspective although some of these criticisms would be accepted to some extent by some liberals and moderate conservatives while of course New Right theorists themselves would reject these criticisms. It is argued in New Right ideology that individual differences in talents and abilities are to some considerable extent inevitable because they are primarily genetically determined that individuals are driven mainly be self-interest and that in the Neo-Liberal strand of New Right thinking they are the best judges of their own interests and that in a free society with limited government the combination of the above conditions will result inevitably in unequal distribution of income and wealth. However differences in income and wealth are compatible with equality of opportunity and also desirable because they strengthen incentives to study, work, save and invest and thereby promote economic efficiency and growth from which all members of society including the poor can benefit. Therefore the pursuit of individual self-interest is entirely compatible with the interests of society as a whole. However critics would reject these arguments for the following reasons. They would argue that differences in talents and abilities are determined to a considerable extent by environmental factors and that the social and economic inequalities supported by New Right theorists actually restrict the opportunities for the poorest members of society to develop their talents to the full: that is economic and social inequalities undermine equality of opportunity which means that they are unjust. Critics might agree that in capitalist societies individuals appear to be driven to a considerable extent by financial self - interest but claim that this is because they have been socialised into the acceptance of competitive capitalist values not because financial self-interest is in some way fundamental to human nature. In more equal societies individuals would come to value collaboration rather than competition and to recognise that it results in greater human self-fulfillment. Economic inequalities may well be necessary to provide financial incentives under capitalism but in more equal collaborative societies individuals would be much more willing to work for the good of society as a whole rather than solely to further their own narrow financial self - interest. Even if economic inequalities do result in faster economic growth under capitalism the benefits of economic growth quottrickle downquot to the poor only to a very limited extent such that economic inequalities remain entrenched which restricts equality of opportunity. New Right theorists are strong supporters of private property and the capitalist market system on the grounds that private property helps to provide a defence of individual liberty and the capitalist market mechanism responds flexibly to meet the demands of consumers efficiently and cheaply. Contrastingly state socialist systems of production are seen as over-centralised, bureaucratic, inefficient and wasteful and nationalised industries as they operated in the UK were subject to similar criticisms all of which. according to New Right theorists strengthened the case for privatisation. Again several criticisms have been made of the operation in practice of the capitalist market mechanism. It is argued that patterns of consumer demand and hence patterns of output reflect the unequal distribution of income and wealth so that, for example, economic resources are channelled into the production of luxuries for the rich while the poor in many Third World countries go hungry and government services such as health, education and social services are under-resourced even in advanced capitalist countries. It is argued that capitalist firms use powerful advertising techniques to manufacture demand for their products which are essentially unnecessary while failing to meet the real needs of consumers for example for good, healthy, unadulterated food and non-polluting energy and transport. It is argued that the real strength of capitalist competition is in fact far weaker than is suggested in simplified economic models of laissez faire such as the perfect competition model and that large capitalist firms can often use their monopoly power to maintain high prices and profits in the long term. However New Right theorists may defend high profitability on the grounds that high profits may to some extent be reinvested to promote greater economic efficiency. It is argued that capitalist firms take insufficient account of the societal financial and environmental consequences of the actions: witness the recent banking crisis and massive oil leaks off the coast of Louisiana which have at least to some extent called into question the long - term viability of capitalist neo-liberalism. New Right theorists have rejected Keynesian approaches to macroeconomic management. For much of the post-war period in the era of the so-called post war consensus both Labour and Conservative governments attempted to use Keynesian policies of macroeconomic management to maintain high levels of employment. Essentially it was argued that unemployment was caused mainly by a shortfall of aggregate monetary demand and that this aggregate monetary demand could be increased by a combination of fiscal and monetary measures increases in government spending, reductions in taxation, reduced interest rates and increases in the money supply which would have the effects of reducing unemployment. However by the 1970s it came to be argued by monetarist economists that Keynesian economic policies could only reduce unemployment as far as the so-called natural rate of unemployment and that any attempts to reduce unemployment below its natural rate would lead only to accelerating inflation. This was a view which was accepted by James Callaghan in a speech in 1976 apparently written largely by his son-in law, the economics journalist Peter Jay and led the Labour government to reduce its reliance on Keynesian methods. It is then generally argued that Conservative governments under Mrs Thatcher distanced themselves even further from Keynesian methods and based their economic theories much more on monetarist policies embodied in the so-called Medium Term Financial Strategy which involved 4 yearly targets for government spending, government borrowing as measured by the PSBR i. e. the public sector borrowing requirement, and the money supply although even by the early 1980s it was being suggested the the Conservatives were actually adopting a more pragmatic approach to economic policy and adhering less strictly to the dictates of monetarist theory. Whatever the complexities of the economic debate it is the case that unemployment did rise very sharply under the Conservatives at the beginning of the 1980s. Mrs Thatcher and her supporters claimed that this was a price worth paying to reduce the rate of inflation and increase the international competitiveness of the UK economy. The rate of inflation. after rising in 1979-1980 did fall as unemployment remained high into the late 1980s. There then followed a period of severe economic instability between 1988 and 1992 as unemployment first fell with a consequent rise in inflation followed by a rise in unemployment with a consequent fall in inflation. Following the exit of the UK from the ERM in 1992 we have had relative economic stability under both Conservative and Labour governments with steady economic growth. falling inflation and falling unemployment. Supporters of Thatcherism argue that, in the final analysis, here economic policies were necessary to create the conditions for future economic stability and growth. a conclusion which is rejected by her critics. Unfortunately I cannot pursue these controversies any further at this point and interested students should consult the relevant Economics literatur e . New Right theorists have been critical of the what they believe to be the excessive growth and inefficient administration of the state in general and of the welfare state in particular. They explain what they consider to be the excessive growth and inefficient administration of the state in general and the welfare state in particular in terms of public choice theory they claim that the combination of high taxation and generous welfare benefits resulted in excessive economic equality which undermined incentives and economic growth and contributed to the development of a welfare dependent underclass. Critics dispute these views. They argue that the conclusions of public choice theory are likely to be invalid because most state bureaucrats operate in accordance with a public service ethos which priorities the national interest rather than their own narrow self-interest that attempts to increase economic equality can be justified in terms of fairness and greater equality of opportunity which itself will increase economic efficiency and that the New Right version of Underclass theory based mainly on the ideas of Charles Murray is flawed. The theory is said to overstate cultural differences in attitudes and values between members of the so-called underclass and the rest of society. The theory is said to understate the impact of structural forces such as the relocation of industrial production to low cost developing countries as factors influencing the growth of unemployment. Also according to many critics of the theory many members of the working class move in and out of poverty so that in effect no permanent underclass exists. New Right theorists have argued that the trade unions were excessively powerful New Right theorists have argued that the trade unions were excessively powerful and that their demands for excessive wage increases. their use of strike activity and restrictive practices served to reduce the attractiveness of foreign investment into the UK and to restrict the UK rate of economic growth. Their power was especially visible in the Miners Strike of 1973-74 and the Winter of Discontent 1978-79 which allegedly led indirectly to the falls of the Heath and Callaghan Governments respectively. However critics argue that there are many causes of slow economic growth that Britain has never been an especially strike prone country and that the outcome of General Elections depends upon a wide variety of factors such that if the Heath and Callaghan governments had been perceived as generally effective governments they would have won the respective General Elections. Also from a Marxist perspective it is argued that states in capitalist societies operate mainly in the interests of the dominant capitalist class which has far greater economic and political power than does the trade union movement. Neo-Conservatives have argued in support of traditional sources of authority such as the Monarchy, the State although its functions should be restricted the Aristocracy and the Church. in support of traditional attitudes to morality and family life, in support of national sovereignty as opposed to what they see as the excessive incursions of the EU into British life and against the growth of multiculturalism which they see as gradually undermining the British way of life. However critics would argue that traditional sources of authority help to underpin the political and economic inequalities which are against the interests of the mass of the people that traditional forms of morality may in some cases restrict individuals freedom to act as they see fit in their personal lives a criticism which Neo-liberals would also tend to accept that the Eurosceptic defence of national sovereignty prevents the UK from developing deeper relationships with the EU and the pooling of sovereignty which is essential if pan-European problems are to be resolved and that the growth of multiculturalism should be welcomed in recognition of the rights of British ethnic minorities to celebrate their own cultures. It is no simple matter to assess the actual validity of different ideological positions because to do so one would have to assess the extents to which individual government policies across the whole range of government activity have in practice been driven by governments professed ideologies and to quantify the effects of all policies which have been ideologically driven. To take only one policy area it might be generally agreed that taxation and social security policies have at different times been influenced by the ideologies of Social Democracy, One Nation Conservatism and the New Right: in each case we should need to assess the effects of these policies on economic equality, economic efficiency and economic growth, the extent to which any benefits of growth trickled down to the poor, whether a welfare - dependent underclass existed and if so how it was influenced by differing policies and how these differing policies affected equality of opportunity. Social researchers are of course still involved in the investigation of the practical effects of Thatcherite policies in every area of government. My own interpretation of data on the comparative effects of differing ideological approaches to taxation and social security policies would not support the ideological claims of New Right theorists but they might claim in turn that this is because my own interpretations are also ideologically biased which leads on to questions as to whether biases in social research can ever be entirely avoided. But these are questions for another day and for another website author Additions September 2017 and January 2017 Click here for Michael Portillos Radio Four two part series entitled Capitalism on Trial. Mr Portillo interviews both supporters and critics of the capitalist system but those who are familiar with Mr Portillos own political career will not be surprised by his own conclusions. Click here for a review of quotThe Strange Non-Death of Neo-Liberalism 2017 by Colin Crouch Some Further Links Click here for Michael Portillos Radio Four two part series entitled Capitalism on Trial. Mr Portillo interviews both supporters and critics of the capitalist system but those who are familiar with Mr Portillos own political career will not be surprised by his own conclusions. New Link added September 2017 Click here for a socialist analysis of Neo-Liberalism by Chris Harman Click here for a video clip: quotCapitalism: nothing to do with responsibilityquot Marxist Historian Eric Hobsbawm in discussion with Jeremy Paxman Click here for a critical assessment of the 1980s written by Andy Beckett in the Guardian Click here for a critical assessment of Neo-Liberalism from George Monbiot. Click here for a detailed UNCTAD Report assessment of the impact of Neo-Liberalism referenced in George Monbiots article Click here for After Neo-Liberalism: Analysing the Present by Stuart Hall, Doreen Massy and Michael Rustin NEW link added July 2017 Click here for Ideology in Politics: Reflections on Lady Thatchers Legacy. very significant informative, article by Sunder Katwala published by IPPR NEW link added September 2017 Link to Various BBC News Items on Baroness Thatcher The following items were all published soon after the death of Baroness Thatcher Click for Will Hutton. Michael Portillo and Andrew Rawnsley on the Life and Times of Margaret Thatcher all from The ObserverSlideshare uses cookies to improve functionality and performance, and to provide you with relevant advertising. Kontynuując przeglądanie witryny, zgadzasz się na wykorzystanie plików cookie w tej witrynie. Zobacz naszą Umowę użytkownika i Politykę prywatności. Slideshare wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy funkcjonalności i wydajności oraz zapewnienia odpowiednich reklam. Kontynuując przeglądanie witryny, zgadzasz się na wykorzystanie plików cookie w tej witrynie. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności i umową użytkownika. Explore all your favorite topics in the SlideShare app Get the SlideShare app to Save for Later even offline Continue to the mobile site Upload Login Signup Double tap to zoom out Jun 09 - Unit 2 Mark Scheme Share this SlideShare LinkedIn Corporation copy 2017

No comments:

Post a Comment